dijous, 17 de desembre del 2015

Els beneficis educatius de glosar arriben a Barcelona amb el projecte Corrandescola


Aquest curs la Mireia Mena, La Gemma Pla, l'Albert Casals, el Jaume Rafecas i la Mònica Calaf hem anat a fer la formació dels mestres que participaran en la primera Corrandescola de Barcelona:

1000250511  Corrandescola Barcelona
2015-2016  Seminari. Educació Primària
  
  15/10/2015 - 25/11/2015 (30 hores) de 16:00h a 19:00h
  Lloc per determinar
   (Catalunya) 
  La Violeta de Gràcia, Maspons 6-8)
  
Inscripció  10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida
  
Persones destinatàries  Seminari restringit al professorat dels centres participants vinculat al projecte “corrandescola”: pendents de determinar.
La formació va destinada a professorat de Primària (prioritàriament de Cicle Superior) de centres ubicats a Barcelona participants al projecte Curandescola. Si hi ha professorat de secundària interessat, es valorarà cada cas i sempre tenint en compte que la prioritat és Primària.

És necessària l’assistència de com a mínim un mestre generalista (o implicat en l'àrea de llengua) i un especialista de música de cada escola ja que el treball proposat es basa en la col•laboració entre generalista i especialista. En cas contrari, cal consultar les possibilitats.
  
Requisits de certificació  Per poder acreditar les 15h de formació del curs és necessari assistir almenys a un 80% de les sessions presencials i realitzar el treball autònom d’acord amb el que es pauti.
  
Descripció  Formació de glosa (cançó improvisada) encaminada a desenvolupar un treball amb l’alumnat del centre.

Les sessions són eminentment pràctiques i vivencials i no es requereixen coneixements musicals o lingüístics especialitzats per part dels assistents.

La transmissió dels coneixements serà il•lustrada a partir d’experiències pràctiques realitzades a les escoles.
  
Objectius  -Comprendre les principals característiques del fenomen de la glosa a Catalunya.
-Conèixer quines habilitats implica comunicar-se mitjançant la improvisació de textos sobre una tonada tradicional.
-Adquirir criteris i recursos didàctics de cara a la seva aplicació escolar a Primària.
-Conèixer experiències i projectes educatius al voltant de la cançó improvisada
  
Continguts  -La cançó improvisada com a activitat comunicativa: context, tipus d'interacció, finalitat i possibilitats.
-Les tonades tradicionals per a improvisar
-Creació i improvisació de textos orals en funció de diferents contextos comunicatius, aprofitant les possibilitats expressives de la música, la llengua i el cos.
-Debat a l'entorn d'experiències didàctiques portades a terme en escoles de Catalunya
-La implementació d’un projecte de glosa a l’escola: característiques, recursos, estratègies i avaluació.
  
Observacions  Coordinat per Caterina Canyelles Serra amb la participació de Mònica Calaf, Albert Casals, Mireia Mena, Gemma Pla i Jaume Rafecas.
  
Formador/a  Mònica Calaf /Albert Casals /Mireia Mena/ Gemma Pla /Jaume Rafecas
  
Organització  Consorci d'Educació de Barcelona
  
E-mail  lvallve.ceb@gencat.cat


Cada mestre glosador ha fet la formació general a tots els mestres junts i després durant el curs hem anat a dues escoles cadascú a treballar amb els alumnes i a donar orientació als mestres.

 Aquí hi ha el reportatge fet a l'Escola Brusi amb la Mònica Calaf com a mestra glosadora:

Catakrac: Projecte Corrandescola

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada