Aquest curs la Mireia Mena, La Gemma Pla, l'Albert Casals, el Jaume Rafecas i la Mònica Calaf hem anat a fer la formació dels mestres que participaran en la primera Corrandescola de Barcelona:
1000250511 | Corrandescola Barcelona |
2015-2016 | Seminari. Educació Primària |
15/10/2015 - 25/11/2015 (30 hores) de 16:00h a 19:00h | |
Lloc per determinar | |
(Catalunya) | |
La Violeta de Gràcia, Maspons 6-8) | |
Inscripció | 10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
Persones destinatàries | Seminari restringit al professorat dels centres participants vinculat al projecte “corrandescola”: pendents de determinar. La formació va destinada a professorat de Primària (prioritàriament de Cicle Superior) de centres ubicats a Barcelona participants al projecte Curandescola. Si hi ha professorat de secundària interessat, es valorarà cada cas i sempre tenint en compte que la prioritat és Primària. És necessària l’assistència de com a mínim un mestre generalista (o implicat en l'àrea de llengua) i un especialista de música de cada escola ja que el treball proposat es basa en la col•laboració entre generalista i especialista. En cas contrari, cal consultar les possibilitats. |
Requisits de certificació | Per poder acreditar les 15h de formació del curs és necessari assistir almenys a un 80% de les sessions presencials i realitzar el treball autònom d’acord amb el que es pauti. |
Descripció | Formació de glosa (cançó improvisada) encaminada a desenvolupar un treball amb l’alumnat del centre. Les sessions són eminentment pràctiques i vivencials i no es requereixen coneixements musicals o lingüístics especialitzats per part dels assistents. La transmissió dels coneixements serà il•lustrada a partir d’experiències pràctiques realitzades a les escoles. |
Objectius | -Comprendre les principals característiques del fenomen de la glosa a Catalunya. -Conèixer quines habilitats implica comunicar-se mitjançant la improvisació de textos sobre una tonada tradicional. -Adquirir criteris i recursos didàctics de cara a la seva aplicació escolar a Primària. -Conèixer experiències i projectes educatius al voltant de la cançó improvisada |
Continguts | -La cançó improvisada com a activitat comunicativa: context, tipus d'interacció, finalitat i possibilitats. -Les tonades tradicionals per a improvisar -Creació i improvisació de textos orals en funció de diferents contextos comunicatius, aprofitant les possibilitats expressives de la música, la llengua i el cos. -Debat a l'entorn d'experiències didàctiques portades a terme en escoles de Catalunya -La implementació d’un projecte de glosa a l’escola: característiques, recursos, estratègies i avaluació. |
Observacions | Coordinat per Caterina Canyelles Serra amb la participació de Mònica Calaf, Albert Casals, Mireia Mena, Gemma Pla i Jaume Rafecas. |
Formador/a | Mònica Calaf /Albert Casals /Mireia Mena/ Gemma Pla /Jaume Rafecas |
Organització | Consorci d'Educació de Barcelona |
lvallve.ceb@gencat.cat |
Cada mestre glosador ha fet la formació general a tots els mestres junts i després durant el curs hem anat a dues escoles cadascú a treballar amb els alumnes i a donar orientació als mestres.
Aquí hi ha el reportatge fet a l'Escola Brusi amb la Mònica Calaf com a mestra glosadora:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada